Флагманський звіт GlobalWebIndex про останні тенденції маркетингу в соціальних мережах.

01 Соціальні медіа стали основою наших звичок. Бути в курсі новин та поточних подій – найчастіше згадувана причина використання соціальних мереж у 2020 році.  Пандемія COVID-19 прискорила світову тенденцію покладатися на ці сайти для оновлення інформації.

02 Цифрові споживачі використовують соціальні медіа для розважальних цілей у більших масштабах, ніж до спалаху. 

03 Зрозуміло, що молодші споживачі через спалах коронавірусу більше використовують соціальні мережі, служби обміну повідомленнями та додатки. 

04 Багато молодих споживачів почали робити прямі трансляції своєї рутини в останні декілька місяців. Питання в тому, чи пряма трансляція є ймовірним фактором, що змінює ігри після пандемії для певних галузей. Оскільки 23% споживачів планують продовжувати переглядати більше відео після спалаху, майбутнє прямих трансляцій виглядає багатообіцяючим.

05 Реклама в соціальних мережах наблизила споживачів до брендів під час пандемії, але збільшення замовлень залишається проблемою. Оскільки 13% опитаних заявляють, що кнопка “купити” біля цікавого для них товару гарантовано збільшить ймовірність здійснення покупок, однак, в такі складні часи пробудити в клієнтів бажання придбати товар в соціальних мережах буде дуже складно. 

 

Новини та поради в SMM

Соціальні медіа стали основним місцем для взаємодії з новинами онлайн. Адже шукаючи інформацію, багато хто хоче отримати повну картину ситуації та взяти участь у дискусіях навколо неї.

Навіть боротьба з “інфодемією” представляється як щось спільне для здійснення через соціальні мережі, а не як привід для уникнення цього. Отже, новини – це добре вбудований і все більш важливий аспект соціального досвіду в SMM. 

 

Відповідальність в руках постачальника інформації

Соціальні медіа рухають і формують громадський діалог, і компанії, що працюють у них, більше реагують на їх вплив на суспільство. Однією з причин цього є широка громадськість та державні органи, які вимагають, щоб вони несли більшу відповідальність за інформацію, що розповсюджується на їх сайтах.

Наприклад, в США президент Трамп підписав розпорядження, спрямоване на підрив правового щита, який захищає кампанії в соціальних мережах від відповідальності за створений користувачами вміст.

Найкращі гравці соціальних мереж відреагували на ці заклики до дії: Facebook повідомляє користувачів про обмін застарілими новинами та випробовує нову пропозицію порад щодо медіаграмотності, щоб допомогти їм розпізнати правдиві та оманливі заголовки.

Так само нещодавно Twitter оголосив, що буде просити користувачів відкривати посилання та читати статті, перш ніж повторно їх публікувати. Це все показує тягар відповідальності, що перекладається в бік компаній соціальних медіа.

У разі успіху ці дії сприятимуть підвищенню рівня довіри до соціального простору в інтернеті загалом.

Найцікавіше в інтернеті – кожен може бути видавцем. Справді
погано в інтернеті – кожен може бути видавцем
“.

Стівен Брилл, генеральний директор NewsGuard

У 2019 році ми побачили тенденцію, що соціальні платформи почали виглядати як розважальні центри. Розважальний контент був третьою за важливістю причиною використання соціальних засобів масової інформації та демонстрував найбільший ріст. З тих пір частка онлайн-користувачів, яка використовує соціальні медіа для цієї мети, залишається незмінною.

Бажання бути на зв’язку з друзями, з 2017 року (42%) до 2020 року (33%) знизилося на дев’ять процентних пунктів. Спільний доступ до фотографій чи відео також поступово зменшувався як мотивація для використання соціальних мереж за останні кілька років. Це ознаки того, що соціальні медіа стали менше стосуватися спілкування та обміну, ніж споживання контенту.

Але COVID-19 це все змішав. Маючи більше часу, онлайн-споживачі використовують соціальні медіа для розважальних цілей ще більше, ніж до спалаху. Однак, не менш важливим є вплив останніх подій на бажання користувачів ділитися своїми думками з широкими аудиторіями в мережі.

55% тих, хто спілкується з державними чи приватними каналами в США та Великобританії, визнають, що ділилися думками та контентом більше за останні два місяці. Так само 3 із 10 користувачів інтернету в цих країнах повідомляють, що вони більш відкриті щодо боротьби, з якою вони стикаються в громадських соціальних каналах.

Проблеми з приводу цифрового добробуту відійшли на другий план

Цифрове благополуччя було популярною темою в 2019 році, коли такі технічні гіганти, як Google, інвестували значні кошти в інструменти, які дозволяють користувачам переходити в режим приватності, відстежувати використання додатків та персоналізувати налаштування “не турбувати”.

Але користувачі інтернету мали над чим подумати, особливо в останні місяці, і модерування часу в інтернеті стало менш пріоритетним. Загалом, частка світових споживачів, які щомісяця відстежують екранний час, дещо зменшилась за останній рік, найбільше це помітно серед великих користувачів соціальних мереж.

Легкі користувачі – це ті, хто підвищує середній показник та протистоїть цій загальній тенденції, що, ймовірно, пов’язано з тим, що вони вже зайняли позицію щодо самоконтролю та їх постійних зусиль звести до мінімуму використання соціальних мереж.

Незважаючи на те, що під час спалаху коронавірусу більше користувачів покладаються на інтернет, лише 14% у США та Великобританії вважають, що кількість часу, який вони проводять в інтернеті, викликає підвищену стурбованість; тоді як 34% посилаються на власне психічне благополуччя.

Отже, користувачі інтернету в даний час не встановлюють міцних зв’язків між своїм психічним благополуччям та використанням інтернету, оскільки соціальні медіа були рятувальними милицями для багатьох в останні місяці та одним з небагатьох засобів спілкування у форматі соціальної дистанції.

Незважаючи на те, що менше людей збирається зробити це довготривалою звичкою, все ще майже чверть користувачів планує продовжувати витрачати більше часу під час коронакризи в соціальних мережах. Питання в тому, чи є цей крок тимчасовим, чи це щось більше схоже на зміну ставлення.

Час, проведений у соціальних мережах

Дані GlobalWebIndex про щоденний час, витрачений на соціальні мережі. Середнє значення – годин:хвилин, витрачених на використання соціальних мереж типового дня.

Джерело: GlobalWebIndex

TikTok досі перемагає 

Протягом останнього року TikTok став загальновідомим ім’ям, і його зростаюча популярність продовжує набирати обертів. Платформи для обміну відео виявилися популярними не лише серед покоління Z, але і серед іншої аудиторії, наприклад, серед батьків з маленькими дітьми.

Такі платформи, як TikTok, можуть запропонувати простір для сімейно-орієнтованого контенту, і дослідження GlobalWebIndex вказує на зростаючу культуру веселощів, побутових відео, оскільки сім’ї прагнули відновити зв’язок.

Ще в березні виникали питання, чи не був цей початковий сплеск ситуативним. Але, незважаючи на зниження серед спалаху, рівні відновились до тих, що були колись.

Це свідчить про постійне зростання короткого відео та здатність залучати більш різноманітні сегменти аудиторії. Проте, із збільшенням використання, TikTok все більше потрапляє під мікроскоп з точки зору конфіденційності. Хоча це, безперечно, не має “нічого спільного з TikTok, а все пов’язане з Китаєм”, йому доведеться розвиватися обережно, щоб уникнути націлювання та проблем із законами в майбутньому. 

Відео та живий контент

Ще до того, як вплив пандемії загалом позначився на звички ЗМІ, був явний апетит до відео та контенту в прямому ефірі.

Поряд із переглядом стандартних відеокліпів, новіші формати (такі як IGTV та Facebook Watch) мали на меті затримати зростаючу аудиторію відео ентузіастів. 

Зараз виникає питання, чи пряма трансляція є ймовірним фактором, який змінює ігри після пандемії для певних галузей, і оскільки 23% світових споживачів планують продовжувати переглядати більше відео після спалаху, майбутнє прямих трансляцій виглядає багатообіцяючим.

Соціальні медіа також можуть спостерігати значну конкуренцію з боку таких платформ відеозв’язку, як Zoom, судячи з цифр дослідження.

Бренди відчули можливості, що випливають з цього зростання попиту, і знайшли час, щоб вдосконалити свої технологічні пропозиції: Facebook поспішив зробити доступними для авторів контенту заплановані оновлення для своєї потокової платформи для прямих продюсерів. Instagram також швидко розширив функції покупок в Instagram Live та включив рекламу у відео IGTV.

Розширення переліку доступних інструментів для кращої взаємодії є необхідним, якщо популярність прямих трансляцій зросте у період після пандемії.

Молодші онлайн-споживачі переглядають онлайн-події через наступні сайти: 
% покоління Z та міленіалів у США та Великобританії, які протягом останніх 2 місяців переглядали пряму трансляцію / онлайн подію

46% – YouTube
28% – Facebook Live
27% – Zoom
26% – Instagram Live
15% – Twitch

SMM-комерція

SMM-комерція має великий потенціал, але все-таки лише 13% говорять, що кнопка “купити” в соціальній мережі ймовірно збільшить їх бажання замовити товар. Це залежить від платформи та країни, про яку йде мова, але головне, що гарного SMM недостатньо для запуску колеса витрат споживачів у такі складні часи.

Snapchat нещодавно вдосконалив свої інструменти доповненої реальності. У червні Gucci став першим брендом, який випустив приміряючий об’єктив для взуття. І визнаючи перспективний потенціал платформи, кілька великих брендів також переходять на TikTok. Але реклама на новіших платформах не забезпечить успіху, компанії повинні зрозуміти аудиторію, перш ніж визначити, чи справді вона є цільовою для бренду.

 

Висновки

Коронавірус спричинив масовий стрибок у використанні інтернету. Рівень споживання, швидше за все, нормалізується, але те, як ми думаємо і використовуємо соціальні медіа, змінилося – із тривалими наслідками.

Центри соціальних новин стали більш затребуваними та краще обладнаними для боротьби із загрозою дезінформації.

Посилення взаємодії з приватними каналами – тенденція, яка продовжується і навіть набирає швидкості. В даний час споживачі мають підвищені потреби в соціальній взаємодії в інтернеті, і це, швидше за все, призведе до залучення брендів.

Компанії повинні продовжувати діяти превентивно, роблячи себе все більш доступними в SMM.

Дослідження висвітлює актуальність ринку онлайн-подій, що формується, поряд з іншими формами відео та контенту. Пряма трансляція повинна залишити свій відбиток на певних галузях, особливо коли ставлення до відвідування прямих подій залишається невирішеним.

Соціальним мережам доведеться продовжувати розробляти та розширювати перелік інструментів, доступних авторам контенту, якщо це стане закріпленим аспектом повсякденного життя людей.

Незважаючи на те, що такі платформи, як TikTok та Twitch, мають менше відвідувань, ніж основні гіганти соціальних мереж, вони мають певні переваги, завдяки яким користувачі та рекламодавці тяжіють до них. Ці платформи були розроблені для авторів контенту та лідерів думок, тому іншим платформам доведеться зосередитись на створенні нових функцій, здатних зберегти молодші демографічні показники та нішеві спільноти.

Соціальні медіа глибоко вкорінені у воронку покупки. Незважаючи на те, що покупки в SMM-каналах не зупинялися жодної миті і, швидше за все, не зупиняться, під час пандемії вони зростали поступово, і є ознаки, що це буде продовжуватися.

Бренди повинні мислити стратегічно при виборі відповідної платформи, лідера думок та повідомлення, щоб створити міцну базу для продажу в SMM в 2020 році.

Джерело: GlobalWebIndex

Читайте гарячі новини та цікаві статті про тренди, бізнес та маркетинг на нашій сторінці в Facebook і LinkedIn, отримуйте миттєву доставку нових статей в Telegram, підписуйтеся на нашу щотижневу email-розсилку та читайте наш серйозний Instagram та Instagram-журнал коміксів про маркетинг, digital-маркетинг, PR, рекламу, HR та бізнес.

Читати більше: